DOPROVODNÝ PROGRAM

TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ 3. 7. 2021

RODEO V PODÁNÍ:

CLASSIC COWBOY JIMMY MAGURA

Jmenuji se Jimmy Magura. Jak napovídá moje
příjmení, narodil jsem se na Slovensku v krásném
kraji Oravy, hory mám v krvi… kopce opravdu miluji,
proto v nich musím také žít, i když v ČR.
Mám dvě krásné děti, Karolínku a Patrika,
a pár báječných přátel, ale opravdu jen pár, protože opravdové přátele si člověk nehledá, opravdoví
přátelé přicházejí…
Mým životem je cowboyčina, žiji jako cowboy,
oblékám se tak (jiné věci ani nemám), prostě oldti-mer man… Mým životem je kůň, ušlechtilé chytré
zvíře, které pro člověka umíralo, pracovalo a žilo…
pro mě můj kůň znamená především nenahraditelné partnerství… žiji pro něj!!!
Když někde uvidíte pobíhat malého bílého
(ušmudlaného) pejska, můžete si být jisti, že jsem poblíž… fenka pudlomixu slyšící na jméno Jenny,
která je se mnou a mým koněm úplně všude 🙂

TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ

Mimo jiné jsem byl jezdec československého pony expressu, odjel jsem 16 ročníků, můj úsek se nacházel na Pelhřimovsku a to Kámen Františkov, měří cca 25 km…
Občas, tedy zaléží to hlavně na čase, si odjedu nějaké to rodeo a myslím, že můj kůň ROZHODNĚ nepodává špatné výkony 🙂 je to opravdu šikulka…

Kromě lasa, biče, koltu a jiných cowboyských nástrojů ovládám také trumpetu… Tak takhle by to stačilo 🙂

Jo a nepiji… tedy jako nechlastám… ať žije kolaloka 🙂

 

TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ
TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ
TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ
TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ
TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ
TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ

J. Muzika, J. a V. Kovaříkové, O. Žiwotský, J. Hrabě, ale také z Itálie, kteří měli zkušenosti se stavbou železnice
v náročném skalnatém terénu.
Realizace trati umožnila obrovský rozvoj celé oblasti Posázaví a Brd. Původně měla velký hospodářský význam (přeprava dřeva z okolí Dobříše, zásobení modřanského cukrovaru nebo papíren ve Vraném nad Vltavou, obsluha kovohutí Mníšek, doprava materiálu z lomů a skláren na trase). Velmi také dopomohla růstu turistického ruchu v Posázaví, v okolí Dobříše a celých Brd. Na začátku století
se stala důležitým článkem v rozvoji trampingu okolí Prahy, protože zpřístupnila romantické scenérie těchto oblastí.

PŘIPOMÍNÁME SI  120 +1 LET

POSÁZAVSKÉHO PACIFIKU

Posázavský pacifik. Nositelkami tohoto legendárního jména se staly tratě číslo 210 — Praha— Vrané — Čerčany (s odbočkou na Dobříš) a tratičíslo 212 — Čerčany — Kácov — Světlá nad Sázavou.
Název pochází již z 20. let 20. století, kdy se rozšířil mezi trampy navštěvující tyto lokality, a zůstal
populární až dodnes.
Jako první se začala budovat trať, kterou dnes
nalezneme v jízdním řádu pod označením 210.
Jejím nejstarším úsekem se stala roku 1881 trať
z Vršovic (dříve Nusle) do Modřan. Důvodem pro
stavbu dráhy byl hlavně dnes zaniklý modřanský
cukrovar. Teprve později bylo rozhodnuto trať prodloužit dále do Posázaví. Následně byla tedy v roce1897 otevřena trasa Čerčany — Prosečnice (kdysi Požáry). Ve stejném roce byly slavnostně otevřeny
také úseky Modřany — Vrané nad Vltavou — Dobříš a dále Prosečnice (resp. Požáry) — Jílové u Prahy. Zbývající a stavebně nejnáročnější úsek Jílové
u Prahy – Skochovice byl dokončen v roce 1900.

Na stavbě se podílelo mnoho předních stavitelů nejen z tehdejšího Rakouska-Uherska

80. VÝROČÍ VYSTĚHOVÁNÍ

Srovnání s vystěhovanými oblastmi na Milovicku, v Brdech, Benešovsku a Vyškovsku za 2. světové války.

Vystěhované vesnice v okolí vyškovského vojenského prostoru nebyly v protektorátu jediným případem evakuace českých obyvatel z území využívaného německými vojsky. Oblastmi s podobným osudem byly již existující vojenské prostory v Brdech a v okolí
obce Milovice ve středních Čechách, které wehrmacht během druhé světové války také rozšířil pro svoje potřeby.
Nejrozsáhlejší akcí tohoto druhu byl ovšem vznik cvičiště zbraní SS tzv. „na zelené louce“ kousek od středočeského města Benešov.
Je otázkou, jestli Němce vedla při těchto akcích pouze potřeba zajištění vhodného výcviku pro své vojáky nebo tu šlo částečně i o politický tah.
Je pravda, že nacisté při rozšiřování vojenských prostorů (a tvorbě jednoho úplně nového) využívali, nebo spíš zneužívali, už dříve zmíněného prvorepublikového zákona č. 25 z roku 1935
o vyvlastnění nemovitého majetku k účelům obrany státu.

Podle některých autorů tak připravovali svým způsobem legální cestou totální germanizaci Protektorátu Čechy a Morava, o které mluvil už Reinhard Heydrich a později i K. H. Frank.
První oblastí v protektorátu, kde
Němci projevili zájem cvičit svá vojska,
byly Milovice. Vojenský prostor v okolí
této obce vznikl už v době první republiky. Protektorátní úřady tu také poprvé využily už dříve zmíněného zákona č. 25 z roku 1935 o vyvlastnění nemovitého majetku k účelům obrany státu.
Okupanti se rozhodli na podzim roku
1939 milovické vojenské cvičiště rozšířit o cca 5 300 ha, což znamenalo
vystěhovat pět obcí se třemi osadami
v jeho okolí úplně a dvě obce částečně.
Jednalo se o osady Jiřice, Benáteckou
Vrutici, Struh, Lipník, Zelenou, Radenice, Kbel, Újezdec, Bratronice a Vlkava.
V té době ještě neexistoval Pozemkový
úřad pro Čechy a Moravu (Bodenamt),
takže celou evakuaci řídil 9. odbor protektorátního ministerstva zemědělství spolu s ministerstvem vnitra. 

TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ
TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ

A CO PRO NAŠE NEJMENŠÍ?

SKÁKACÍ HRAD, TRAMPOLÍNA

Myslíme i na naše nejmenší diváky.

 

Připravena je pro ně trampolína, skákací hrad, jízdy na koních,  soutěže a hry. 

 

Pokud se děti zúčastní, některých z našich soutěží, nepřijdou zkrátka, budou odměněni malým dárkem od Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra či sladkou odměnou. 

 

Vy dospěláci se tak v klidu můžete dívat na svou oblíbenou kapelu a vaše děti si u nás mohou zasoutěžit.

 

DORAŽTE, TĚŠÍME SE NA VÁS

TŘEBSÍNSKÉ ZVONĚNÍ